måndag 29 juni 2015

2015 - del 1

Idag är det den 29 juni 2015. Jag sitter på sängen i mitt barndomsrum och inser att snart, ganska precis har halva år 2015 gått vilket gjorde att jag tyckte att det kanske var dags för en update för mig själv och ifall någon fortfarande tittar in här. Minnet är bra men kort är ett vanligt uttryck och jag kan inte göra annat än att hålla med. Så med hjälp av bilder ska jag nu försöka sammanfatta första halvan av år 2015. Med tur kommer det att bli mer fart i bloggen sen, insåg nu när jag läste tillbaks om hösten att det är otroligt kul och givande och nyttigt att ibland tittat tillbaka på det som varit, för att bättre kunna acceptera val man gjort och resultat av dem.  Tider förändras, och vi med den.

Januari 2015 

Firade det långa härliga jullovet på paradisön förutom en avstickare till Vetlanda och Växjö för att fira in det nya året med fina Törna och hennes dåvarande pojkvän och deras vänner samt lite välbehövd billig shopping. Njöt av ledig tid och dagarna fylldes av bl.a. skidåkning med bästa familjen, umgänge med saknade vänner och Åländska Cupen i innebandy. En del plugg och läsning samt några nätters jobb på stadshotellet hann jag också med innan jag i mitten av månaden styrde kosan tillbaka till storstan där jag förutom skolan hann med och börja aktivera mig i studentföreningen och jobbade på min första sitz, träffade en utbytesstudent på järnvägstorget efter "Back to school" partyt, var på en resemässa som H lyckats vinna biljetter till, fick min efterlängtade halare, var på "bissebingo"  pysslandet ett kort till min "lilla" systerdotter T som fyllde hela 10 år! Nu ett axplock av bilder:










Februari 2015

I februari satte mitt engagemang för HoSK (min studentföreninge) verkligen igång och mitt uppdrag som representationsansvarig tog fart i och med alla årsfester som kom en efter en! Mycket presenter att fixa, anmälningar att fixa osv.


Nymöblerat & städat office!


En av årsfestgåvorna jag gjorde! 

Deltog i en beerpong turnering också!

 I februari fyller jag även år tralala och firade dagen med lunch med fina Cessi & Ninna följt av shopping innan jag sedan blev bjuden på födismiddag av Kati (min nyfunna utisvän) :) På lördagen var det sedan dags för min och Cessis fest! Initiativet togs av Cessi och väldigt nöjd är jag över att jag gick med på det för oj vad kul vi hade! En kväll med härliga nyfunna vänner, många skratt, dans och roliga minnen! Otroligt tacksam för allt! Hann även med en dagsvisit till Åbo för födismiddag på måndagen med familjen innan jag firat klart! :))


Födislunch på Vapiano!


Födistårtan! 


Födisselfie!


Födistjejerna! 




Födismiddag med familjen i Åbo!


Vi ordnade även en sportfånesitz som jag jobbade på som blev väldigt lyckad! Insåg att jag tycker att det nästan är roligare att jobba på än att sitza så det blev min melodi hela denna vår! :) 


Hann med en vändagslunch och firande av fastlagstisdagen också! Den senare firades med pulkaåk i parken och sedan en icke så traditionell men god bulle på Nypolen! :) 





Jag deltog även i en kul sitz (vårens ändå som jag deltog i!) med alla från kåren och föreningarnas styrelser i :) Kul att lära känna alla bättre för att kunna hitta på roliga events och annat samarbete i framtiden!

Jag & Fanny!

Vi ordnade även "Metrostyle" som är en barrunda med stationer längs med metrolinjen! Jag och JP hade station på Narikkatori och Brändö och det gick riktigt bra och riktigt roligt var det! :)) Blev dock lite få timmar sömn innan jag morgonen därefter tog flyget västerut för tjejvasan! 

Jag lade även mycket tid på att skida då tjejvasan närmade sig med stormsteg och som jag sedan genomförde i slutet av denna månad! En kul helg med familjen + Ulrika och hennes kompis Malin! Alla kom i mål och jag persade med ca 15 min (y) Avslutade dagen med middag på O´learys innan vi sedan på söndagen hejjade på pojkarna som åkte Öppet spår! Kul att få se tävlingen på plats!  




En film & youtube kväll med Kati hann jag också med! :)

Mars 2015

Första halvan av mars bestod av skola, planering och fixande inför månadens höjdpunkter: Vår Årsfest HoSK LIX och Pampas nationaldag! Årsfest är en fin fest där alla klär upp sig, vi äter gott och sjunger följt av efterfest och silliz dagen efter! Sjukt kul! Pampas nationaldag kan man kortfattat beskriva som en hel veckas fest i Vasa för alla finlandssvenska studenter! Vi var dock bara där sista delen av veckan men oj så kul det var! 

Förutom ett långt veckoslut i pampas hann jag även gå på en International sitz med Kati, fira Minna Canthdagen i skolan och fira Ninna & hjälpa henne flytta på en snökaosdag i slutet av april ^^, sen avsluta månaden med att åka hem till paradisön för påskfirande med familj och vänner samt ta ett svårt och avgörande beslut. 


Kati på efterfesten! 

Årsfesthelgen i bilder! Den blev sjukt lyckad! :))













 




Vårt resultat av undersökningen vi gjorde i samband med Minna Canth dagen!

Här kommer ett bildspel över Pampasresan! Tack alla! Många skratt, minnen och minnesluckor! :))




 

 


 

 
 












Tack alla för en minnesvärd resa! :)) 

Avslutar med lite påskbilder! Påsken bjöd på tid med vänner och familj och så gick jag från ett stadigt förhållande ut till singelvärlden igen. Tungt beslut men det rätta under rådande förhållanden. Släkten fick en nykomling och så hann jag med kvalitetstid med pappa! :)) Bra påsk! Men innan påsken hjälpte vi Ninna flytta & firade hennes födis! 



#ninnaflyttar


Birthday girl!


Fika med Elin! :)


Dukat för påsklunch med gänget!


Göran var påskfin!


Familje/födismiddag för Svante! :)









Och därmed var första kvartalet av 2015 över! Fort har det gått och mestadels roligt har jag haft! :) Andra delen april - juni kommer förhoppningsvis inom de kommande dagarna! 

Lots of love,

Hanna 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar