tisdag 23 december 2014

Dan före dopparedan!

Klockan visar 00.43, vilket leder oss in på en ny dag vilket innebär att det är julafton imorgon! Sitter här och grubblar över det här med jul,... Jag är barnsligt förtjust i att öppna paket och jag gillar traditioner. Men såhär inför mitt livs 23 julafton (född i februari, första julafton var jag alltså drygt 10 mån!) har jag insett vad som är viktigast med julen.

För mig och för många andra är det att få spendera tid med de som betyder mest. Det spelar ingen roll hur många paket man får eller hur mycket mat man har på bordet om man inte får dela det med de som man håller kärt! Det tog mig många, troligen alltför många år men jag har nu kommit till den insikten att det är viktigt att prioritera rätt. För ingen av oss vet, om vi alla får fira jul tillsammans nästa år igen! År 2013 var året jag höll mig skadefri och jobbade!

År 2014 kommer gå till historien som året då jag följde mina drömmar, vågade följa mina drömmar och bo utomlands 4 månader och studera vid en yrkesskola i en ny stad en termin. Men framförallt kommer jag att minnas julhelgen. För vad som än händer nästa år, så kommer jag iår att få fira jul med min familj! För det spelar ingen roll hur många gånger vi varit osams eller inte kommit överens. Livet är här och nu. År 2014 är året då vi fått ta farväl av både släktens visdomsgumma och mammas lillebror. Ingen familj är perfekt, men det finns ingen annanstans jag hellre skulle vilja va på julen än med min familj! <3



<3

Älskar att vi har så många traditioner som handlar om just gemenskap. Som juldagspromenad och sällskapsspel! Sen kan man ju skapa nya också, och det ska vi göra i år! Men det är än så länge en hemlighet!

Lots of love, 

Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar