lördag 20 december 2014

Jullov!

Bloggens 35:e inlägg påbörjar jag nu, och vad som även är påbörjat är årets efterlängtade långa jullov! Nästan 1 hel månad långt! Skolmässigt har vi inte haft så mycket på sista tiden men då jag bara hade några få dagar ledigt under jul- och nyår förra året så ska det bli riktigt skönt med ledig tid! Tid att fundera, stanna upp i livet och tänka framåt. Det är otroligt viktigt och något jag verkligen lärt mig att göra detta år.

Inser dock att det var ett tag sen jag tog mig tid för bloggen, igen. Så vi gör en lite uppdateringslista i någorlunda kronologisk ordning:

- Tackade nej till arbetsintervjun som gällde en säsong som barnledare @Ving! Behöver få tid för Åland & vänner i sommar! Arbeta ska jag givetvis göra, och gärna lite utanför ön också men en hel säsong utomlands blir det inte i sommar.

- Gick på baklängessitz med mina favorittjejer! Grymma värdar och bra efterfest innan jag trillade i säng framåt småtimmarna.

- 6 december. Självständighetsdagen. Inledde dagen med en lång sovmorgon efter sitzen, sedan blev det innebandy - VM som prioriterades innan det var dags att tända ljus och spana efter fina klänningar och min kusin på balen! Första gången på länge som jag tagit mig tid att faktiskt se balen, och det var riktigt mysigt och stämningsfullt. Det är så många som fått sätta livet till för att vi ska få leva i ett fritt land. Självständighetsdagen är viktig för mig. Och min tankar går automatiskt till min mommo och moffa som aktivt deltagit i vårt lands historia, om inte för självständigheten som vi i år firar 97 år men ack för annat.

- Var ut och åt med finaste basgruppen! Skipper, mer annorlunda pizzor får man leta efter! Eller vad sägs om getost, jordgubbar och pinjenötter?! Jag valde dock en annan lite mer normal! ^¨^

- Innebandy VM blev en ganska rolig historia! Klara segrar fram till gruppens mest sedda match, Finland-Sverige. Det började bra, riktigt bra! 2-0 efter första men kronorna kom igen och matchen punkterades i öppen kasse och slutresultatet blev 5-2 och Finland slutade 2:a i gruppen. Sen blev det seger i kvarten och semin och sen började finalen riktigt bra! 1-0 efter bara en halv minut! Utökades senare till 2-0 innan svenskarna vakna, vände och vann. Så det blev ännu ett silver i bagaget! Men ingen kan säga annat än att det var en jämn match och att vem som helst hade kunnat gå vinnande ur striden!


(expressen.se)

- Hade möte och vinkväll hos ute i Kontula hos Ninna med fina tjejer! :)

- Såg Finlands lucia, i år min gamla kollega Vanessa på senatstorget! Stämningsfullt och fint! Hängde sen med tåget runt stan på jakt efter en bra bild! Fick samtidigt berättade om traditionen för lite utlänningar!


(yle.fi)

- Fick full pott på juridikuppgiften! Skönt det med tanke på antalet timmar jag slutligen lade ner på den. Skrev även klart kommunuppgiften med Katrin och lämnade in den med en veckas marginal! Desstutom fick vi bättre betyg än väntat för smågruppsarbetet (y)

- Julhandlade på Jumbo! Insåg dock att jag saknade främst Lagerhaus och en del andra butiker. Yey för Seppälä dock! Dessutom kunde Prisma leverera nästan samma som Coop. Att julhandla är dock troligen mycket billigare och mer urval i Sverige.

- Gick på Hoskens höstmöte och blev invald i styrelsen för 2015! Representationsansvarig är min titel!

- Insåg vikten av att ha ett köksbord när man ska slå in julklappar! Det är inte fullt lika bekvämt på golvet, speciellt inte när golvytan är ytterst begränsad.

- Avslutade höstterminen i Hesa med julsitz! Tomteluvor och secret santa! Riktigt mysigt, bra mat och stämningsfullt med alla julsånger! :)

I skrivande stund sitter jag i min gamla lägenhet på Scheffers och ska just äta middag. Vi åkte från Hesa i torsdags och har spenderat lite tid ute i skärgården (Testat skärgårdsgym!) och nu har vi kommit till fasta Åland idag. Dagen har varit aktiv, en del ärenden, två fikastunder med saknade vänner för min del samt två stycken glöggbjudningar. Nu middag som sagt och sedan väntar nattjobb om några timmar! :)

Lots of love,

Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar