torsdag 4 december 2014

Bra dagar!

Igår var en riktigt toppen bra dag! Solen sken, jag skippade finskan, tog sovmorgon och mötte upp bästa Katrin för lunch kl 12. Vi möttes av en otroligt lång kö men vad gjorde det när de serverade jullunch! Japp, ni läste rätt! Tyckte dock inte det var värt dubbla lunchpriset för köpta lådor och grådaskig skinka såå det blev riktigt god tomtegröt istället! Vi åt, prata och skratta i över en timme innan vi insåg att vi kanske borde sätta fart med paruppgiften! Vi hade i uppgift att komma på en ny idé, hitta en lucka i samhället, någon ny form av tjänst/företag som saknas! Vår är bara såå bäst! 4S jouren heter den och mer får ni veta efter att vi hållit presentationen! :) Vi jobbade på bra och vid halv 3 gick jag hemåt!

Väl hemma blev det bakdags! Hittade för ett tag sen ett recept på kladdkakemuffins som jag länge velat testa såå sagt & gjort så blev det!


Vid klockan 6 ringde det på dörren och en efter en droppade tjejerna in! Vi fikade (muffinsen blev perfekt kladdiga!), pratade, diskuterade hela kvällen lång och det var såå bra stämning! Är så glad över gemenskapen vi tillsammans har skapat! :) Vid 22-tiden var jag ensam igen och satt och sjöng för mig själv och var på riktigt bra humör och som om inte det räckte såå fick jag en kallelse till arbetsintervju i inkorgen! Woooop! Så nu har jag en hel del funderade att göra! Tur att min fina kommer tillbaks till storstan imorrn!

Förståeligt hade jag svårt att sova (låg och grubbla över intervjun hela natten ^^,) men kom hur som helst upp till skolan till 9 imorse! Nu har vi endast två stycken föreläsningar kvar i den delen av kursen! Woohoo! Sen blev det lunch, en tur till arabia och så betalade vi för morgondagens sitz :) Avslutade sen skoldagen med en helt intressant föreläsning med Denice! När vi kom ut ur skolan var det fortfarande ljust ute och jag bestämde mig snabbt för att gå ut på en promenad! Så jag åt lite mellis & så snabbt ut!


Och detta blev resultatet efter jag promenerat en stund! Wow vad vackert! 


Jag var ute 1h och det var hur skönt som helst! Hann gå kanske 20 min innan mörkret började falla och när jag kom hem kändes det som att klockan var mitt i natten men i verkligen bara 16.30! hehe

Så skönt att hinna motionera med lite ljus iaf! Ska absolut börja planera in mer promenader, joggingturer och annat bara jag hålls frisk nu! Pepparpeppar! Denna vecka har det iaf blivit 2 promenader, 11 km, nästan 2h frisk luft! Inte illa! Imorgon är jag ledig, som alla fredagar nu resten av december såå har tänkt unna mig sovmorgon och sen prommis/jogg beroende på dagsform! Sen kommer Henrik hit lagom till lunch! :)

Nu tänkte jag avsluta med en dagens, denna underbara torsdag till ära;

Dagens humör: Superglad!
Dagens mående: Riktigt bra!
Dagens borde: Plugga
Dagens frisyr: Platt och oborstat efter duschen efter promenaden. Dagens smink: Mascara på dagen, nu nada!
Dagens klädsel: Är inne på tredje klädbytet, hehe just nu Henriks mjukisbyxor, linne & kofta!
Dagens planer: Hade bara skolplaner men promenaden blev en bra spontan plan! 
Dagens materiella vill ha: En ny telefon & ny kamera! hehe
Dagens fundering: Ska jag eller ska jag inte fara på intervjun?!
Dagens beroende: Musik
Dagens tråkigaste: Kan inte komma på nått idag faktiskt! 
Dagens längtan: Till imorgon, när Henrik kommer! 
Dagens superlängtan: Jullovet!!!
Dagens tidning: Läst lite på nyan.ax 
Dagens låt: Kärleksvisan - Sarah Dawn Finer (Repeat nonstop sen den dök upp på en playlist igår!)


Klockan är nu 20.24 och jag känner mig redo för sängen efter denna fantastikt bra dag! Sen promenader har jag hunnit med en god middag, lite serietittande,mejlande och nu är det dags för dagens båda julkalenderar! Sen får vi se hur länge till jag blir uppe! :)

Lots of love, 
Hanna 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar