fredag 25 april 2014

1 månad i Luxembourg!

Idag, om några timmar för att vara exakt för en månad sen kom jag till Luxembourg! Jag kan inte riktigt förstå hur snabbt tiden har gått, jag har alltså redan  avklarat 1/4 av min tid här! Jisses, men så tittar jag på bilder och inser att jag redan hunnit knäppa närmare 1000 stycken, fortsätter att titta i garderoben och inser att jag hunnit shoppa en hel del också! Men framförallt hunnit uppleva! Under en månad har jag hunnit med att:

- bli bekväm med att köra en ny bil i min nya stad!
- hittat fina vänner från världens alla hörn
- hunnit besöka Tyskland 3 gånger, 9 dagar, 4 städer!
- lärt mig hitta i centrum (ehm, nåja hyfsat iaf!)
- varit på museum
- insett att staden är perfekt för spontana backträningar
- hängt i stans alla stora parker
- besökt Parc Merveilleux
- tagit långa fina promenader
- kört vilse men alltid hittat rätt (tillslut)!
- saknat min Henrik, mina vänner, min familj, Åland, mitt ib-lag, mina jobb!
- insett att det är när man verkligen åker iväg som man inser vilka som  är riktiga vänner

Men i det stora hela är jag mycket nöjd över att jag vågade lämna tryggheten och alla nära och kära! Jag vågade ta steget, och sticka iväg!

Önskar alla en trevlig helg! Själv ska jag och familjen som varje fredag äta sushi ikväll & imorrn blir det roadtrip med fina au pairer! På söndag ska jag helga vilodagen!

Au revoir! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar