fredag 2 maj 2014

När Henrik kom till Luxembourg, 7-10 april

Inledde min lediga vecka med att få finbesök av min kärlek! Första kvällen promenerade vi in till stan, över den gamla bron som i skrivande stund är stängd mot Place d'Armes för middag på en mysig uteservering! Det var en fin, varm och underbar kväll!


På tisdagen åkte vi ut till shoppingcentret i Kirchberg, vandrade runt i centrum och avslutade dagen med att äta ännu en fin middag på Place d'Armes men på en annan av de runt 10 restauranger som finns här!


På onsdagen åkte vi utomlands, till Tysklands äldsta stad Trier med anor från romartiden! En verkligen jättefin gammal stad med väldigt fin arkitektur och kyrkor men även bra shopping! Vi åkte minitåg genom staden, vilket såhär i efterhand kanske inte var jättesmart med tanke på att kullerstensgator och små högtalare inte riktigt går ihop men vi hörde iallafall en del och fick framförallt se mer av staden! Avslutade dagen, och Henriks besök med hamburgare på en otroligt populär och välfylld Sportsbar! Detta var andra gången i mitt liv som jag besökte Trier, och jag skulle utan tvekan kunna åka tillbaka och ännu en gång promenera runt i denna underbara stad! 








På torsdagen skjutsade jag Henrik till flygplatsen och gick själv till tågstationen och tog bussen till Hamburg för att spendera helgen hos min fina syster! Men mer om det i nästa inlägg! 

Au revoir! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar