onsdag 21 maj 2014

Hallo aus Hamburg!

Då jag ändå var ledig passade jag som sagt på att dra till Hamburg för att hälsa på min syster S över helgen närmare bestämt 10-13 april! Var snål och valde att ta bussen, startade kl 11.55 från Luxembourg och någon gång strax efter midnatt nådde jag och resten av mitt lagom trötta bussällskap vår slutstation Hamburg! Detta efter att jag bytt buss och fick en "matpaus" på 45 min i Frankfurt och sen stannade vi till min och alla andras förvåning runt en haltvimme på en random mack också! Men billigt var det och vi kom ju fram tillslut! 

Tänkte kort dra lite för/nackdelar med att åka buss:
+ Det är rätt mysigt och personligen tycker det oftast är fräschare och finare än på tåg! 
+ Tryggare och enkelt att gå på toa! 
+ Man får se hur mycket som helst! När man åker tåg känns det som att landskapet bara schvisar förbi men med buss hinner iaf jag med! 
+ Wifi & eluttag (inte på båda bussarna dock, trots att det var utlovat)
+ Billigt! 
+ Tid! Att bara se serier, läsa etc! En bra fördel jämfört med att ta bilen!
- Tidskrävande! 
- Det kan bli trångt, jag hade dock tur och fick alltid sitta vid fönstret! 

Ja, så ser min lista ut, men nog om det! 

Kom fram runt midnatt och behövde sen inte tänka så mycket mer utan bara följa med och bli visad var jag skulle få sova! Bästa fördelen med att sova hemma hos någon! 

På fredagen tog jag sovmorgon då syrran ändå var på jobb! Tog sen pendeltåget in och mötte upp henne för lunch! Följt av lite sightseeing på egen hand tills hon slutade! Gick längs en lång gågata med en massa butiker men lyckades hålla i min pengar! Hittade även duktiga streetartists att titta på! På kvällen strosade vi runt på ett stort tivoli som var på besök i staden! Följt av god middag, promenad och barhäng! 

Lördagen inledde vi med frukost följt av att multitaska bakning av kakor och skype med mamma! För att sedan tas ut på stan och sightseeing! Tittade även i en stor Nivea butik! Vem visste att det kom från Hamburg?! Inte jag,men hittade lite smått o gott som fick komma med hem! På kvällen blev det hemmafest hos en vän till syrran! Annorlunda men trevligt och sent kom vi i säng! Så jag var inte pigg när min klocka ringde men min buss hem gick redan 8 så det var bara att vackert stiga upp! Men det gick bra att sova på bussen! Sammanfattningsvis en bra resa! Kul att få se syrrans nya stad som förövrigt kändes lite som hemma med alla båtar och vattnet och umgås med henne givetvis! 







Mer bilder från Hamburg kommer i nästa inlägg!

Au revoir!

2 kommentarer:

  1. Najs najs va de jo :) Å va fin bild du fått av rådhuset! jag gillar inramningen skarpt!

    SvaraRadera
  2. Tackartackar! Är rätt nöjd med den! :)

    SvaraRadera