lördag 24 maj 2014

Långa dagar fram till påsk!

Efter en veckas "semester" fick jag sen prova på att jobba på riktigt! Barnen hade nämligen drygt 2 veckors påsklov! Det innebar mån-fre 8-19.30 för mig! Men det var kul det med & dagarna flög förbi!

   

Vi startade med frukost i lugn och ro (Vilket dom tyvärr inte är vana med!), följt av lite slöande medan jag röjde undan! Och tog sedan dagarna lite som de kom, anpassade oss efter vädret helt enkelt. Vi hann med att besöka många parker, baka havrekakor, gå på skogspromenader men även ack så viktigt även påskpyssla och ta det lugnt!


 Jag hade även lillen på playdate på torsdagen och kunde då ta min stora kille på cykeltur följt av en eftermiddag i solen där han ostört fick läsa sin bok! Det var sann lycka kan jag lova! Minns själv som liten att det ibland var skönt att komma ifrån mina syskon! För hur mycket man än älskar någon, behöver man ibland lite tid för sig själv! :) Men som tack för att jag hade en lugn torsdag, tog jag mig an två av hennes på förmiddagen dagen efter!


 På fredag eftermiddag tog jag sedan tåget till Köln för ett annorlunda påskfirande med min kära syster! Men påsken får ni läsa om i nästa inlägg!

Au revoir!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar