måndag 3 november 2014

En oväntad start på veckan!

Efter en orolig natt utan bra sömn vaknade jag upp med feberfrossa och mådde allmänt illa. Beslutade mig rätt hastigt för att det inte var värt att kämpa mig upp och igenom en halvlång skoldag såå en hemma dag fick det bli! Sov bort hela morgonen och förmiddagen och sen eftermiddagen har jag känt mig rätt pigg och rastlös! hehe

Så dagen som skulle innehålla praktikinfo, en föreläsning och pararbete med Katrin blev en dag på soffan. De vaknade stunderna har jag ägnat åt att titta igenom IKT videor inför tenten på onsdag! Såå lite produktiv har jag varit, orkade även laga ordentlig middag! Fiskbullar & potatismos! Mums! Har dock ännu en gång fått det bevisat för mig att det här med och bo helt själv är fruktansvärt tråkigt och dessutom finns det ingen som tar hand om en när man känner sig ynklig och sjuk :o hehe 

Så idag har jag saknat Åland lite extra, närheten till mamma, pappa, brorsan och vännerna. Är aningen sugen på att dra hem nästa helg meen ekonomin är ju inte direkt i toppskick så vi får se,... Dessutom saknar jag givetvis all träning! Börjar tröttna på att träna själv,. har inte hittat något gym jag velat börja på ännu heller så,.. saknar faktiskt Avancia! Och valbohallen, och baltichallen, och mariebad och och och,... Jaa, ni hör ju själv! Åland må vara en liten ö som kanske inte för utomstående har så mycket att erbjuda men för mig har den allt! Lustigt hur det vänder, var ju såå trött och ville inget annat än att komma bort förra vintern och en höst senare sitter jag och längtar hem <3 

Menmen, snart är julen här och då väntar ett låååångt jullov på min paradisö! Fram tills dess har jag ju en hel del skolarbete att lägga energi på, hehe och planera julklappar! Yey! 

Denna vecka har jag som jag nämnt en IKT (data) tenta och en parredovisning på som ska göras! I övrigt mycket nytt på föreläsningarna att ta in, börjar morgondagen med juridik vilket är sjukt intressant, bara vi har rätt föreläsare,...

Nu blir det en lång och skön dusch, tvätta bort allt vad förkylning heter,sen prova klänning (Årsfest nästa helg (alltså inte inkommande) och glömde ju ta med den andra klänningen hemifrån såå hoppas den passar för annars blir jag nog tvungen att komma hem nästa helg! ;) Och därefter förhoppningsvis en god natts sömn!

Lots of love, 

Hanna 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar