söndag 2 november 2014

Söndagsfunderingar!

Sitter slö framför datorn och läser om datasäkerhet, IKT-tent på onsdag, kan inte påstå att det är särskilt roligt men ack så nyttigt att kunna oberoende vad som händer i framtiden,.. 

Hur som, veckan fick en rivstart då jag vaknade kl 7 på Brändö, körde över ön och tog båten som gick 7.50! Givetvis var jag först i kön, morgonpigga skärgårdsbor?! Men bara därför så tvingades ju alla att backa av så jag kom av sist -.- Nåja, körde raka vägen till Hesa och joina klassen lagom till lunch. Därefter följde en intressant föreläsning om människans utveckling.

Resten av veckan har gått sjukt snabbt och den har präglats av tidiga morgnar, långa dagar (jmf med tidigare) vilket lett till att jag varit sjukt trött nästan jämnt. Men hoppeligen vänjer jag mig snart för enligt schemat så ser det ut att vara ihållande fram till jul. Men kurserna vi läser nu verkar iaf intressant och framförallt skönt med nytt efter två månaders konstant läsning om "Sociala problem, socialt arbete,." som visserligen är intressant men efter att ha läst om samma begrepp och innehåll så länge att alla kan allt utantill så börjar det bli dags för lite nytt!

Denna period läser vi juridik, svenska, finska och människoutveckling! Senare även någon kommunikationskurs! Såå det är ju lite annat än som förra perioden "Kunskapsgrunder i socialt arbete" och "Socialpedagogiska begrepp..." Vilket är skönt! Dessutom läser vi nu kurser med andra linjer också, vilket innebär föreläsningar i auditoriet varvat med grupparbete i nya grupper och givetvis en hel del självstudier. Vi ska dessutoml inte ha någon tent i nån av kurserna! Woopwoop! Däremot inlämningsuppgifter, en tematräff (typ gruppresentation) ett seminarie, gruppinlämning och lite sånt! Finskan och svenskan är ännu oklart då de kurserna börjar den här veckan! 

Under veckan som gått har jag även hunnit varit ut och sprungit en sväng (5km) såå skönt! Förkylningen är envis, men jag är minst lika envis! Jag har nu vilat hur länge som helst, men ingenting verkar ju hjälpa längre?! Så fort jag är ute och springer rinner näsan,... Hann även med en mysig LG kväll med tjejerna i onsdags!

I helgen har jag hunnit med en hel del! Inledde med mysfredag, skypedejt med bästa Törna och sen hemlagade hamburgare och filmmys! I lördags var jag duktig och tvätta och städa hela förmiddagen innan jag bestämde mig för att gå ut på en liten promenad i solskenet! Det blev hela viken runt, 2h 30 min! Min dumma telefon dog ju givetvis så sträckan är oklar men bra långt blev det! Svängde även in via Brändö kyrkogård på vägen tillbaka, fint var det med alla tända ljus! Kameran fick hänga med så en vacker dag kanske det kommer upp lite bilder här igen! 

Sen hann jag bara hem och i duschen innan det var dags och kasta i sig mat och på med kläder för att möta upp Katrin och resten av flickorna för en trevlig kväll!

Idag har det regnat och var mulet så jag har chillat, skrivit lärdagbok och korrigerat de lilla jag hade på inlämningsuppgiften samt börjat på gruppinlämningen. Nu sitter jag som sagt och försöker läsa på om datasäkerhet men strax ska jag hoppa i sängen så jag orkar upp till skolan!

Och jo, som ni kanske märkt har jag ändrat namn och profilinfo på bloggen! Bara jag får tid ska headern också bytas! Sen har jag på riktigt lämnat mitt Lux liv bakom mig,. men ska sanningen fram saknar jag det ibland! Saknar mina pojkar och mina härliga au-pair tjejer! <3 Nog svamlat, god natt!

Lots of love,

Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar