fredag 31 oktober 2014

En minnesvärd helg!

Helgen var i planeringsstadiet helt fullspäckad, knappt så jag hade tid för sömn och mat men den blev inte riktigt som jag tänkt mig.

Vi kom till Åbo redan vid 7-tiden, så hängde lite på en abc innan vi checkade in och redan där varnade de oss om de hårda vindarna. Men äh, det har dom ju varnat om förut?! Tänkte vi och körde glatt ombord! Sen blev jag bjuden på en god burgare på Frank's och sen chillade vi, snackade med andra ålänningar och sista timman, den sega spendera vi nere i respan med resten av närmare 100 ålänningar som också var påväg hem. Vi frågade flera gånger, och jo det skulle göras ett försök, det garanterade de flera gånger!

I vanliga fall brukar de ropa ut att vi ankommer redan ca en halvtimme på förhand, men det gjorde de inte. 10 minuter innan beräknad ankomst ropade de ut att de inte kommer att lägga till pga av för hårda vindra. Men, gjorde de ett försök?! Nej,... Och det var DET, inte saken i säg som störde mig. Såå nu kan ni slippa tro nått annat :)

I respan sen träffade jag på Linn så vi delade hytt då en gratiskryssning med helpension var ett faktum! Vi suckade ett tag innan vi gungades till sömn. För över Ålands hav gungade det, det kan jag lova! Man kände sig som ett litet barn i en vagga ^^

Däremot blev vi sen väckta oförskämt tidigt och blev tvungna att lämna hytten vid 7.30 finsk tid,... Så det blev frukost buffé med utsikt över tysta Stockholm en lördagsmorgon! Rätt fint det med iof :) Sen samlades ålandsklungan som förutom mig, Linn och Jesper även bestod av en kökarsbo, Tim och hans kompisar och en millipojke! Tim köpte spelkort och vi hade trots omständigheterna en riktigt kul kryssning! Extra roligt var det ju eftersom jag varken umgåtts med Jesper, Linn eller Tim på superlänge! :)

Trots att vi inte riktigt var så hungriga gick även och åt gratis lunchbuffé! Och vid den tidpunkten var vi alla så trötta, och hade lärt känna varann så pass bra att allt och inget var roligt och vi skrattade åt allt och alla! Påväg mot taxfreen fick vi sen höra de magiska orden "Vi anländer till Mariehamn om ca 40 minuter,..." Och jag skojjar inte när jag säger att vi jubla högt hela vägen till taxfreen och sen dansade vi ner till bildäck! :) Såå 4h blev 17h men jag fick fin kvalitetstid med underbar vänner och det är mycket värt! <3

Väl iland blev det full fart till Scheffers och en snabb dusch innan det var dags för dop för Rasmus! Dopet skulle ha börjat kl 15 men då både jag och Rasmus farmor och farfar var ombord så var de snälla och ringde prästen och flyttade fram det en halvtimme!

Dopceremonin var enkel och fin. Rasmus skötte sig exemplariskt medan storebror var lite ledsen i början! Sen började cirkusen, haha nä men räknade till 7 barn under skolåldern ^^ Men mysigt var det och riktigt god mat! Så roligt att jag nästan glömde bort tiden men så mätt som jag var så gjorde det verkligen ingenting att jag kom lite sent till party nr 2 ! Lagfest hos Julia! Där blev det bål, beerpong och många diskussioner om både det ena och det andra! Men när de andra drog till krogen var jag så trött och slut och valde att tacka för mig och dra hemåt!

På söndagen var jag inte särskilt pigg, men hann ändå med en fika med Julia (som skulle varit lunch på lördagen men som fick skjutas på) därefter lite ärenden på stan innan promenad med Catta och fika med Cissie i hennes och Rasses nya lya som var riktigt fin! :)

Avslutade sen mitt crazy race med middag i Sund innan jag sen åkte skärgårdsbåt till Brändö där jag sov över hos Jojji med familj! Där jag kunde varva ner med fint sällskap medan vindarna vinande i knutarna! Sov som en prinsessa! Innan färden mot Hesa på riktigt började morgonen därpå!

Såå, sammanfattningsvis blev inte helgen som jag tänkt mig men en sjukt underbar helg hade jag ändå! Fick träffa och umgås med så otroligt många fina människor som finns i mitt liv! Grymt tacksam är jag, spec kul var det att se alla vänner som jag inte sett på länge! Tacktacktack, ni gjorde det svårt för mig att lämna ön och dra iväg till storstan,.. haha skämtosido det är skönt att veta att jag har många fina på ön, min älskade paradisö!

Denna helg, den glömmer jag aldrig!

Lots of love,

Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar