måndag 6 oktober 2014

Första helgen hem!

Jaa, även fast det sägs att det aldrig händer något på ön jag växt upp på så måst även jag erkänna att ibland gör det faktiskt det! Exempelvis hade en ny restaurang både hunnit öppna och stänga utan att jag vetat om det,..

Hur som helst, åkte skärgårdsvägen hem och har nu blivit proffs på att köra och även backa av och på färjor! Joni, det får man öva på, helt gratis! Men jag körde inte i nån eller nått så jaa, måst väl få godkänt iaf! Jag har ju liksom aldrig backat ombord förut :o

Väl på plats möttes jag av glada hundar och en trött "svärmor" på lilla ön där jag stannade över natten. En trevlig pratstund, te och hundmys avrundade den långa dagen!

Väl på huvudön så ägnade jag fredagen åt ärenden, fika med Sara, bus med Arvid och mys med hans lillebror :) Hem för en familjemiddag och sen tillbaks för att gå på Openbynight med fina Catta! Så kul att träffa min fina arbetskompis igen! Hon var helt klart den största orsaken till varför jag trivdes så bra på Alko! Vi kikade på modevisning, gymnaster, tittade i butiker, fikade och köpte avslutningsvis hundgodis/mat?! till Cattas vildar :)

På lördagen tog jag en efterlängtad sovmorgon följt av jakt efter vinterkläder och skor! När det var avklarat var det dags att hoppa i duschen för att sen fara och umgås med släkten! Vi samlades för en minnesstund för att ta avsked och hedra att släktens äldsta och visaste kvinna lämnat oss i en ålder av knappt 97 år. Därefter åkte vi allesammans till Smakbyn för att avnjuta en 2-rätters middag följt av filmmys då halsen börjat bråka,...

Söndagen blev en chilldag, halsen kändes tjock, huvudet trögt och jaa,. sängen var min gode vän i många timmar innan jag drog mig upp, packade ihop och åkte in till stan på jakt efter studiematerial från bibban. Sen åkte jag till Maxinge och kikade innan det var dags att fara till båten igen. Avslutade helgen med att se en bra svensk kriminalare på Svt! Måste nog erkänna att jag ibland saknar att ha svensk tv, i ren protest har jag inga kanaler alls då inget ingår i hyran och jag inte kände det var värt då all info om kanalpaket endast kom på finska,...

Idag vaknade jag av glada hundar, hann chilla lite med dom, duscha och packa frukost innan avfärd! Åt frukost och pluggade lite på första båten, den andra läste jag och den lilla tredje surfade jag. hehe  Sen var det dags att tuta och köra på riktigt! Jag körde ca två timmar, stannade för en matpaus och körde sen hem rätt väg utan gps! Woopwoop! :)

Nu sitter jag i läggan, ska just skriva handlingslista för att sen gå ut på promenad och avsluta med att handla! Så skönt att komma hit en måndag, veckan har redan börjat och affären har öppet normal tid igen! Sen behöver jag klura på vad ska göra för att undvika förkylning så jag lyckas ta mig till start på lördag! Undrar om man kanske skulle ta sig ut på lördag kväll, hmm tåls att funderas på!

Lots of love,

Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar