tisdag 28 oktober 2014

Livet i Helsingfors,...

Väl tillbaka i Helsingfors på måndag kväll kom vardagen tillbaka och veckan blev lugn. Vilade kroppen ordentligt, promenerade lite men i övrigt inte mycket till träning. Närvarade på lektionerna och chillade på kvällarna.

 På fredagen hade vi bokat in studiebesök på Röda korsets Skyddshem på för ungdomar. Ett ställe dit unga som har problem hemma, mår dåligt osv kan komma och vara och sova för att sedan inte få vara där dagstid utan då vara i skolan/på jobbet. Besöket var intressant och hon som tog emot oss respekterade att vi studerar på svenska och pratade därför ganska lättförståelig och långsam finska med oss. Jag ljuger om jag säger att jag förstod allt men i stora drag så, men visst hade det varit ännu roligare om jag förstått allt! Jag kom mig inte heller för att fråga frågor då jag inte kom på hur jag skulle formulera mig,.. Efter studiebesöket gick vi alla och fika och sen hängde jag och Cessi på stan! Jag köpte doppresent till Rasmus, Cessi smink och så gick vi och tittade på långklänning till Cessi, snart årsfest! Väl hemma var jag så sjukt trött efter en heldag på stan med mycket frisk luft så det blev middag och film resten av kvällen!

Lördagen ägnade jag mig på att tvätta kläder, diska, reda undan osv innan det var dags att möta upp Karolina och Cessi för bio i stan! Men först fika vi på Robert's coffee! Såå synd att det försvunnit från Åland, älskar kedjan! Efter fikan var det dags för bio och  Cessi hade valt "Let's be cops" och den var så sjukt rolig! Minns inte när jag skratta så mycket sist! Efter bion drog vi alla hemåt. En lugn och skön lördag!


På söndagen unnade jag mig en ordentlig sovmorgon följt av lite plugg och en långpromenad! Väldigt lugn helg kan tyckas, men eftersom detta var första helgen i Hesa i oktober var det precis vad jag behövde!

Lots of love,

Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar