söndag 23 november 2014

Novemberfunderingar!

Nu sitter jag här, ännu en söndag och två veckor sen jag sist tog mig tid för min blogg. 2 veckor fyllda av årsfest, mamma mia, mamma besök, långa dagar i skolan, tjejkvällar och så hemkomst av min sjöman!

Efter en vecka full av skola, där jag tagit en dag i taget och anpassat mig efter min förkylning kom äntligen fredagen och första årsfesten stod på programmet!


Bild av mig och min bordskavaljer! haha lite brist på killar jo! Så vi blev ett tjejbord + fotografen! haha men lika kul för det hade vi! Hörde dock inte alla talen, men i en avlång lokal utan mickar -.- Innan årsfesten var jag, Cessi & Karolina hos Cessis mamma och gjorde oss i ordning! Cessi hade fixa dit två tjejer som gjorde håruppsättningar + smink! Riktigt lyxigt! 3 gången i mitt liv som jag fixat håruppsättning! :)

Årsfesten hölls på Hanaholmen, nära Esbogränsen och vi var väl närmare 100 där! Åt en god 3-rätters, sjöng som om det vore sitz, blev fotade av duktiga Joakim och hade det riktigt trevligt! Därefter åkte vi alla buss till Werket för efterfest! Där var det bra med folk men fötterna började protestera såå gick väl hem med en granne efter nån timme! :)

Sov som en stock till klockan ringde och fick genast ganska bråttom att göra mig i ordning för mamma mia! Det hade dock hänt nått med min telefon som vägrade låsa upp sig och begärde PUK kod, vilket jag inte hade och enda sättet att få det var att sms efter lösen eller ringa -.- Såå tack vare först försök av Jacbo i deras evighetstelefonkö lyckades sen mamma och syrran få ut det från en butik i stan! Hann med marginal till Svenska teatern och vilken show! WOW! Jag som älskar filmen hade givetvis lite saker som jag sakna, och vissa saker hade de lagt med som inte hörde hemma där enligt mig men i det stora hela riktigt bra! :) Sen blev det middag på stan och söndagen roade vi oss med finskaplugg, streetfood festival, promenad genom stan, skoköp till mamma och till sist följde jag henne till hennes "tåg" som visade sig vara en buss! haha

Efter den fullspäckade helgen fick jag givetvis ett bakslag av min vän förkylningen och måndagen blev riktigt lugn, för att sen ha bra med energi på tisdagen då jag hann med att handla, städa, laga mat och ÅSFH:s "valmöte" aka årsmöte. Ny ordf, delvis ny styrelse och en hel del annat bestämde vi om. Dessutom hade jag sällskap dit och hem av Sara! Alltid kul med sällskap!

Henrik kom alltså hem i tisdagsnatt, efter 67 dagar på egen hand är vi nu två igen i lilla ettan. Det känns otroligt ovant och annorlunda när jag vant mig att va själv men allt annat vore väl konstigt! :) Hur som har vi nog bara chillat, han har varit trött och jag halvt förkyld fortfarande. Idag har vi iaf varit till IKEA! Köpt den ena och andra som jag saknat och så lite julklappar! Skönt och ha fått en början! :) Under veckan ska lilla julklapparna pysslas färdiga för på torsdag åker vi hem på lång helg! LILLA JUL! :D Kanske mysigaste helgen på året! Ser så fram emot att laga pepparkakor, potatislåda med pappa, marknadsmys med min gudson & c:o, umgås med lillebror, mamma & pappa och såå försöka klämma in så många kompisträffar som möjligt! Innan jag själv guppar över havet på söndag em. Bokade precis både båt & tåg (Tack för studierabatten VR) såå nu är det bara att avklara morgonens seminarie, 3 skoldagar och sen blir det roadtrip igen! :D

När jag sen kommer tillbaka är det bara 14 skoldagar kvar för det här året! Snart har jag avklarat första terminen! Såg just att jag samlat 15 studiepoäng också! Det går framåt!

Blev precis just inbjuden till en julkalender också,


Och imorgon är det den 24 november! Låt nedräkningen börja! :D
Nu dags att förbereda inför en kort men relativt fullspäckad skolvecka!

Lots of love,

Hanna 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar