måndag 30 juni 2014

3 månader i Luxembourg!

Insåg att mitt " 2 månader i Luxembourg" inlägg blev för det första sent skrivet och därav inspirerat av juni månad också! Såå vi kör en liten annorlunda variant på 3 månaders kollen! :)

Saker jag uppskattar med Luxembourg:

- Familjen har en städerska = jag slipper städa!
- Vi bor centralt, 10-15 gångavstånd till centrum!
- Språkmöjligheterna, jag pratar ofta 3-4 olika språk per dag!
- Min fritid, jag är verkligen fri att göra vad jag vill utan måsten & krav!
- Promenader, jag kan gå helt för mig själv och alltid hitta nya saker att se på!
- Oändliga utflyktsmål, finns en massa små städer runt om i detta lilla land t.ex.

Saker jag saknar:

- Min sambo
- Familjen
- Vännerna
- Ordentliga vardagsrutiner
- Bo bara med min sambo
- Att kunna styra till 100% över min vardag

Trots att det finns mycket jag uppskattar och tycker om med Luxembourg har nu ändå hemlängtan börjat smyga sig på mig. Jag tyckte att mina två månader gick superfort och visst saknade jag allt hemma ändå men man hann inte tänka så mycket. Nu, efter en weekend hemma och en månad tillbaka när allt inte är så nytt längre och alla au pairer åker hem en efter en blir saknaden mer påtaglig. Men jag har en fantastisk sambo som stöder och stöttar mig till 100% och det är guldvärt! <3


Min kärlek <3

Au revoir!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar