onsdag 18 juni 2014

2 månader i Luxembourg!

Tiden går fort när man har roligt brukar folk säga och sannerligen, jag kan inte annat än instämma! Utan att jag knappt märkt det har jag hunnit avverka över halva min tid här! Så, jag tänkte likt vid 1 månads milstolpen (1 månad i Luxembourg) skriva ner lite tankar kring månaden som gått:

- Vädret har äntligen vänt! Vi har haft sommarvärme nästan alla dagar i juni, älskar det!
- Glass, det finns bara italienska glassbarer och det är inte min favorit. Saknar Ingman!
- Den trevliga atmosfären, alla på gatan där vi bor hälsar, alltid! Fantastiskt trevligt! 
- Kaktus, har äntligen hittat till den stora tyska matbutiken! 
- Mina nya vänner, som alltid är sugna på att hitta på, utforska, upptäcka och se nya saker! Uppskattat! 
- Har hunnit besöka Belgien 2 ggr, och Tyskland 2 ggr till! haha
- Jag har börjat cykla, varje torsdag förmiddag när städerskan är här och jag älskar det! 
- Har även fått in bra löprutiner,bara lite styrka till jag behöver lägga på,...

Och, framförallt:

-Jag har äntligen börjat kunna njuta av min "ledighet", jag känner mig inte lika stressad över måsten och vad man borde göra. Jag börjar bli bra på att leva här och nu. Som i söndags, jag och Iris hängde i parken och pratade i flera timmar om både viktiga och totalt oviktiga saker och tänkte inte alls på tiden eller vad vi kanske skulle borda ha gjort. Superskönt!

För övrigt har jag insett hur mycket jag tycker om traditioner. Jag har hittills "missat" påsk, valborg, 9 juni, och på fredag är det midsommarafton! Visst är det skönt att slippa "måstena" och planerandet kring dem också men jag saknar det! Förra året jobbade jag hela midsommarhelgen och i år är jag här. Nästa år vill jag faktiskt fira en traditionell midsommar, så det så! :) 

Midsommarstången på Jan Karlsgården, det är barndomsminnen det!

Au revoir!

3 kommentarer:

  1. Haha no shit att du gillar traditioner?!?!? Tell me sth I didn't know already :P kram

    SvaraRadera
  2. haha jo jag ve ;)t men det blir så tydligt när man är utomlands! :) Kram

    SvaraRadera